کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای شهر لایحه تبدیل ارز به یورو با هدف خرید تجهیزات مترو شهری تصویب کرد

27 بهمن 1399 ساعت 9:34

صدای صنعتگر- دبیر و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج گفت: شورای شهر لایحه تبدیل ارز به یورو با هدف خرید امکانات و تجهیزات مورد نیاز مترو شهری را تصویب کرد.


به گزارش  صدای صنعتگر، فرج اله ایلیات با بیان این مطلب اظهار داشت: پروژه خط 2 قطار شهری کرج به موجب تلاش های بی وقفه در بخش عملیات اجرایی ( سیویل ) و نیز خرید قسمتی از تجهیزات ریلی مورد نیاز، توفیق آن یافته که در صورت تقویت حمایت های مالی و مساعدتهای مدیریت شهری، در اسرع وقت نسبت به بهره برداری از اولویت اول فاز یک اقدام نماید.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت اهتمام شورای اسلامی شهر کرج به منظور اتخاذ سیاست های تشویقی در حوزه های مختلف افزود: لایحه تبدیل ارز به یورو با هدف خرید امکانات و تجهیزات مورد نیاز مترو شهری مصوب شد.

ایلیات بیان کرد: با توجه به اینکه انجام امور تجهیزات پروژه از بخش ارزی پیمان طی سنوات گذشته صورت پذیرفته و در حال انجام می باشد و در خصوص چگونگی پرداخت آن، بر اساس استعلام بعمل آمده از بانک مرکزی مبنی بر نحوه تبدیل نرخ ارز جهت محاسبه وجوه ارزی قابل پرداخت به پیمانکار، بانک مذکور اعلام داشتند که تامین ارز به نرخ بازار دوم قابل مشاهده در سامانه معاملاتی الکترونیکی ارز امکان پذیر است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج یادآور شد: بر این اساس تصویب شد تا شهرداری مطابق مفاد پیمان، بخشنامه های سازمان برنامه و بودجه کل کشور و لایحه ترمیم پیمان ابلاغی از سوی شورای عالی فنی ، مبالغ بخش تجهیزات پروژه را بر اساس نرخ مشخص شده در مکاتبه بانک مرکزی و استفاده از سامانه سنا  در وجه پیمانکار کارسازی نماید تا تأمین تجهیزات مقدور و از توقف پروژه اجتناب شود.

ایلیات خاطرنشان کرد: به شهرداری کرج اجازه داده شد صورت وضعیت های ارزی سنوات پیشین را بر مبنای نرخ نسعیر ارز در سامانه معاملات الکترونیکی به تاریخ پرداخت هر صورت وضعیت محاسبه و پرداخت نماید و همچنین صورت وضعیت های ارزی آتی نیز تا زمان نافذ بودن بخشنامه ی فوق از طریق سامانه مذکور محاسبه و در وجه پیمانکار کارسازی گردد
[۹:۲۷ قبل‌ازظهر, ۱۳۹۹/۱۱/۲۷] خانم اسحاقی: غدیر مهدوی:
جشنواره ایده پردازی مرکز پژوهش شورای شهر منتخبین خود را شناخت
رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: منتخبین جشنواره ایده پردازی مرکز پژوهش شورای شهر ویژه شاغلین شهرداری کرج، دانشگاهیان و شهروندان در راستای حمایت از ایده‌های برتر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، غدیر مهدوی با بیان این مطلب اظهارداشت: این مرکز اقدام به برگزاری جشنواره ایده پردازی ویژ پرسنل شهرداری کرج در راستای ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی پرسنل شهرداری و بهره مندی از ظرفیت های فکری پرسنل شهرداری و نخبگان شهری به منظور فائق آمدن بر مشکلات و مسائل موجود در حوزه مدیریت شهری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج از استقبال این جشنواره و تمدید آن خبر داد و افزود: همه علاقمندان به این جشنواره با مراجعه به سایت مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج و دانلود شیوه نامه ارائه ایده های مرتبط با مدیریت شهری در قالب فرم مربوطه آثار خود را به این مرکز ارسال کردند.

مهدوی بیان کرد: علاوه بر مسائلی چون نظارت بر شیوه پژوهش و طرح های مطالعاتی در شهرداری کرج که از وظایف این مرکز می باشد، به دنبال آن هستیم تا بتوانیم ایده های ناب در رابطه با مدیریت شهری را شناسایی و ار آنها حمایت کنیم.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج یادآور شد: ایده یک طرح ذهنی است و مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج به دنبال حمایت از ایده های مرتبط با مدیریت شهری است.

مهدوی یادآور شد:در حوزه مدیریت شهری،محیط زیست و فضای سبز میلاد شیخ پور، در حوزه عمران و شهرسازی علی بشاش و در حوزه شهروندی جمشید طاهرخانی حائز رتبه برتر جشنواره شدند


کد مطلب: 191

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/191/شورای-شهر-لایحه-تبدیل-ارز-یورو-هدف-خرید-تجهیزات-مترو-شهری-تصویب

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir