به گزارش صدای صنعتگر، غلامرضا حنیفی، معاون تضمین کیفیت موسسه رازی، در جمع خبرنگاران، در خصوص کسب دو گواهی ایزو ISO10002-2018 و ISO10004-2018 در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری و رسیدگی به شکایات توسط موسسه رازی، گفت: دستیابی به استانداردهای بین المللی یکی از اهداف کلان برنامه استراتژیک موسسه رازی است و براساس این برنامه و با توجه به اقدامات انجام شده، دو گواهی ایزو در زمینه رضایت مشتریان به موسسه رازی اعطا شد.
وی با اشاره به عنوان ایزو که مخفف «سازمان تدوین استاندارد بین المللی» با هدف بهبود کسب و کار و تجارت بین المللی است، اظهار کرد: کسب گواهی ایزو به این معنا است که محصول، تحت نظارت استانداردهای مدونی تولید شده و در مصرف کننده اطمینان خاطر برای مصرف آن کالا یا محصول ایجاد میکند.
حنیفی یادآور شد: این گواهیها برای اهداف متنوعی تدوین شده و کاربردهای متعددی دارند. ایزوهای سری ۱۰ هزار نیز که به تازگی به موسسه رازی اعطا شده شامل راهکارهای افزایش رضایت مشتری است و تا ایزو ۱۰۰۰۴ را دربرمی گیرد.
معاون تضمین کیفیت موسسه رازی با بیان این که براساس ایزو ۱۰۰۰۱، برنامه ریزی، توسعه و پیاده سازی کدهای رضایت مشتری و در ایزو ۱۰۰۰۳ طریقه حل و فصل اختلافات بین مشتری و سازمان سنجیده می شود، گفت: فعالیت های موسسه رازی بیشتر مربوط به ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ است که به ترتیب درباره رسیدگی به شکایات مشتری و ارزیابی از رضایت مندی مشتری است و به همین علت پس از ایجاد بسترها و الزامات مورد نیاز در مدیریت بهبود سیستم و ممیزی مستندات موفق به کسب این دو گواهی شدیم.
حنیفی با بیان این که گواهی ایزو ۱۰۰۰۴ به واقع بازخوردی از رضایت مشتری است، اضافه کرد: اثربخشی، بی ضرری، قیمت، خدمات پس از فروش، توزیع به موقع و شبکه حمل و نقل در این سیستم سنجیده می شود و مصرف کننده با اطمینان خاطر می تواند نسبت به مصرف کالا اقدام کند.