بیانیه نشست روابط عمومیهای هلدینگهای شستا با عنوان «انسجام درونی-بروز بیرونی» منتشر شد.
به گزارش شستارسانه، بیانیه نشست روابط عمومیهای هلدینگهای شستا با عنوان «انسجام درونی-بروز بیرونی» منتشر شد.
متن کامل به شرح زیر است:
مدیران روابط عمومیهای هلدینگهای شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی در حضور مدیر عامل، عضو هیات مدیره معاونین و مدیران این مجموعه بزرگ اقتصادی نشست خود را با صدور بیانیه ” سیاستی – اجرایی به پایان بردند.
جایگاه شناسی روابط عمومی مفهومی کلیدی است که توجه مدیران و کارشناسان این حوزه مدیران ارشد و میانی و کارکنان سازمان را به خود معطوف داشته است.
مدیران روابط عمومی تاثیر و کارآمدی آن را با تمام وجود درک و در خود نهادینه کرده بهرهگیری از آن را برای انسجام درونی و ظهور و بروز دادن عملکرد و موفقیتهای سازمان با رویکرد ساخت افکار عمومی اراده میکنند.
مهارت در اجرای فرآیند اقناع، اجماع و جریان سازی در درون و بیرون برای شتاب دهی ارتقاء برند بنگاه و افزایش سهم آن در بازار افزایش منافع ذینفعان نیاز تخصصی و حرفه ای مدیران و کارشناسان روابط عمومی است.
مدیران و کارشناسان روابط عمومی در شرایط عدم اطمینان، پرشتاب و پر سرعت در روند تغییرات فناوری در همه وجوه آن، روشهای مدیریتی، به کارگیری منابع فیزیکی، انسانی و … ، در راستای منافع، بنگاه، توانایی خود را با یادگیری مستمر و مداوم دانش و مهارت کاربردی نظریات، مدلها و فنون ارتباطی ارتقاء میدهند.
در نشست مدیران روابط عمومی هلدینگ ها جملگی همراه با مدیر عامل، اعضاء هیات مدیره و مدیران شستا و بهره گیری از رهنمودهای آنان، به اجماع توافق کرده و متعهد شدند برای دستیابی هر چه بهتر، پرشتابتر، سریعتر و با کیفیتتر به منافع و اهداف ذینفعان شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی سیاستهای اجرایی زیر را عملیاتی سازند:
1- حرکت به سمت و سویی از مدیریت روابط عمومی که پیوسته یک ضلع تصمیم گیریها و نیز یک ضلع موفقیتهای بنگاه باشد، اقناع و متقاعدسازی مدیران بنگاه در این باره ضروری است.
2- قرار گرفتن روابط عمومی هلدینگها و شرکتهای شستا در منظومهای واحد و یکپارچه از سیاستها، جهتگیریها، برنامهریزیها و عملکردها با هماهنگی مرکز اطلاعرسانی و مسئولیت اجتماعی شستا
هم چنین بر داشتن تعریف متعیّن نقش روابط عمومیهای هلدینگها در این منظومه با هدف همافزایی و همگرایی، همسویی و همراهی در تحقق اهداف یکی از بزرگترین مجموعههای چند رشتهای کشور تاکید شد.
3- ایجاد شتاب برای همفکری، هماهنگی و همراهی نیروهای روابط عمومی بنگاه با محوریت اهداف شستا از سوی روابط عمومی بنگاه
4- ایجاد هماهنگی مدیریتی ستاد با مدیران هلدینگها و شرکتهای تابعه بمنظور تبیین جایگاه، اهمیت و حساسیت نهاد روابط عمومی و حاکم کردن نگاهِ حرفهای و تخصصی در روابط عمومی بنگاهها از طریق بکارگیری نیروهای متخصص و حرفهای
5- تلاش در جهت انعکاس نقشهای مصداقی و عینی شستا در زندگی مردم و نیز انعکاس ظرفیتها، قابلیتها، امکانات، عملکردها و دستاورهای مجموعه شستا از طریق روابط عمومی هر بنگاه با استفاده حرفهای از ابزارهای مختلف رسانهای، تبلیغاتی و ارتباطی و نیز تولید محتوای رسانهای متناسب با ردههای مختلف سنی بمنظور تاثیرگذاری موثرتر با هدف ارتقاء جایگاه شستا در افکار عمومی و مخاطبان عام و خاص
6- تبیین و ترویج فرهنگ بهرهمندی از خرد جمعی در پیشبرد اهداف حوزههای مختلف روابط عمومی
7- پرهیز از صرف هزینههای موازی از طریق ایجاد همافزایی در حوزههای مختلف ماموریتهای روابط عمومی بین بنگاهها (بعنوان مثال استفاده روابط عمومی بنگاهها از خدمات رصد فضای رسانهای که در مرکز اطلاع رسانی و مسئولیت اجتماعی شستا انجام میشود و خودداری از انعقاد قراردادهای جدید به این منظور) و نیز ایجاد امکان استفاده بنگاهها از داشتههای سایر روابط عمومیها در حوزه تجهیزات و امکانات رسانهای مثل استوديو باكس مونتاژ و ……
8- بروز واکنش مناسب، بموقع و اقناع کننده در قبال تخریبهای احتمالی در حوزه رسانه، بویژه در فضای مجازی با رصد دقیق فضای رسانهای کشور؛ تهیه نقاط قوت و ضعف بنگاهها و گزارش آن به مدیریت برای اصلاح مستمر امور
9-طراحی و اجرای اقدامات رسانهای با هدف اقناع مخاطبانِ بنگاه برای اطمینان از حاکمیتِ شفافیتِ سیستمی در عملکردها و نیز زدودن باورهای منفی موجود
10-دفاع هماهنگ مستدل و منطقی از سیاستها عملکردها و اقدامات شستا و اجزاء آن با بهرهگیری از ابزارهای رسانهای شامل رسانههای داخل مجموعه سایت و شبکههای اجتماعی و …) و رسانههای عمومی از مسیر ارتباطات حرفهای
11-تهیه و تدوین پیوست اطلاعرسانی و رسانهای برای همه پروژههای بزرگ بنگاه از سوی روابط عمومی شستا و هلدینگها
12-تبيين متناوب و مستمر سیاستها و جهت گیریهای مدیران شستا در زمینههای مختلف برای مدیران روابط عمومی هلدینگها و شرکتهای تابعه بمنظور همسویی برنامهها و اقدامات حوزههای مختلف روابط عمومی بنگاه با ستاد و نیز ارجاع دهی به سیاستهای مذکور در جریان انعکاس رسانهای اخبار بنگاه
13-پرهیز از هرگونه اقدام جزیرهای و انتزاعی در حوزه ماموریتهای روابط عمومی (مثال: ارتباط با رسانه ملی)، بویژه خودداری از حرکتهای موازی و احتمالاً خنثی کننده عملکردها و نمودهای سایر اجزاء شستا، از طریق همگرایی مستمر با مرکز اطلاعرسانی و مسئولیت اجتماعی شستا و روابط عمومی بنگاهها
14-تبیین راهبردهای تقویت و ارتقاء اعتماد اجتماعی نسبت به بنگاه و پرکردن شکاف ارتباطی میان بنگاه با مخاطبان آن از حيث انطباق عملکردها با انتظارات مخاطبان از طریق تدوین فهرستی جامع از مسائلی که مخاطبان هر بنگاه با آن روبرو هستند، از سوی روابط عمومی بنگاه و ایجاد زمینه شناخت واقع بینانه نسبت به چالشهای بنگاه و برنامهریزی برای اقدامات موثر جهت حل و رفع آنها از سوی روابط عمومی بنگاه
15-تهیه، تنظیم و تدوین و احیاناً اصلاح سند چشم انداز، اهداف، ارزشها، ماموریتها و وظایف روابط عمومی هلدینگها و شرکتهای تابعه از سوی مرکز روابط عمومی شستا
16-ایجاد ساختار تشکیلاتی مناسب (در صورت عدم وجود) بمنظور ارتباط ارگانیک روابط عمومی هلدینگها و شرکتهای تابعه با یکدیگر و با مرکز اطلاعرسانی و مسئولیت اجتماعی شستا و ایجاد هماهنگی مدیریتی ستاد با مدیران بنگاهها بمنظور رفع چالشهای بودجه، ابزار و نیروی انسانی روابط عمومیها
17-مستندسازی و روایت پیشرفتها و عملکرد شستا به صورت هماهنگ در قالب کتاب، مجله فیلم، سریال و … با هماهنگی مرکز روابط عمومی شستا
18-مطالعه و بررسی برای پیشنهاد ایجاد نمایشگاه دائمی از محصولات و عملکرد شستا
19-اقدام برای نظرسنجی (افکار سنجی) علمی درباره موضوعات مختلف نظر به فلسفه وجودی شستا
20-آمادهسازی تقویم رویدادهای همه مجموعه شستا برای استفاده هماهنگ اطلاعرسانی و کاهش هزینهها بوسیله روابط عمومی ها
21-تهیه شاخصهای ارزیابی عملکرد روابط عمومیها برای گزارش ماهانه در جلسات ارزیابی عملکرد هلدینگها
22-دعوت از روابط عمومی هلدینگها در جلسات شورای اطلاعرسانی
23-تاکید بر آموزش مداوم مدیران و کارشناسان روابط عمومی با روشهای مختلف آموزشی و برنامهریزی برای اجرای آن
24-ضرورت حتمی دارد که در تمام گزارشات بروشورها و ابزار اطلاعرسانی هلدینگها نام و نشانه شستا آورده شود.
25-مدیران روابط عمومی همانند سایر مدیران مجموعه به جانشین پروری توجه ویژه کرده به طوری که طی زمان ۶ ماه تا یکسال از دوران مدیریت خود حداقل یک نفر را با صلاحیتها و شایستگیهای مدیریتی برای روابط عمومی معرفی کنند.
امید آنکه به لطف خداوند بزرگ راهنمایی و کمک و مشارکت همه مدیران و کارکنان شستا و هلدینگهای وابسته و تلاش علمی فنی و عملیاتی بی درنگ و همیشگی روابط عمومیها ادبیات نوینی در همه ابعاد مدیریت بنگاهی، مدیریت روابط عمومی و منافع ذینفعان بیافرینیم.
در آینده نه چندان دور و بررسی اجرای موارد بیانیه ویرایش دوم آن ارائه خواهد شد.
من الله التوفيق وعليه التكلان
مدیران روابط عمومی شستا و هلدینگها