نایب رئیس و رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری برنامه های فرهنگی شهر را نسبت به گذشته مرور و آسیب شناسی کند.
به گزارش صدای صنعتگر، رحیم خستو در جلسه مشترک کمیسیون های هنر و ارتباطات و فرهنگی ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج که با موضوع ارائه برنامه راهبردی - عملیاتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این کلانشهر با حضور اعضاء کمیسیونها و معاونین شهردار برگزار شد، اظهار داشت: کلیه برنامه های فرهنگی شهر نسبت به سال های گذشته آسیب شناسی و عدم اجرای آنها بررسی شود تا این موضوع در سال جدید به اقدام و عمل منجر گردد.
سخنگوی شورای شهر کرج تصریح کرد: با توجه به برنامه های تدوین شده سازمان فرهنگی شهرداری انتظار شورای شهر و شهروندان از این سازمان زیاد است در حوزه فرهنگ می توان کارهای پایدار و اساسی مهمی انجام داد که بعدها به چشم دیده می شود. مردم وقتی یک رویکرد را انتخاب می کنند انتظار دارند که رویکردشان در سیاست گذاری ها دیده شود.
وی ضمن تاکید بر عدم برنامه ریزی بر جشنواره های متعدد یادآور شد: برنامه ریزی بر روی جشنواره های مختلف بی معناست و به نوعی پول توزیع کردن است بسیاری از شهرهای دنیا یک جشنواره منسجم را بر اساس ظرفیت و پانسیل موجود برگزار می کنند که شایسته است بر اساس پتانسیل اجتماعی فرهنگی ورزشی و هنری این کلانشهر یک جشنواره برگزار شود.
خستو با بیان اینکه هر برنامه کوچک و ساده به اسم جشنواره برنامه ریزی نشود، خاطرنشان کرد: وقتی در یک جشنواره سرمایه گذاری شود از سالهای بعد این جشنواره درآمدزایی دارد می تواند جزو درآمدهای پایدار شهر شود.
نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: برای سومین سال متوالی روز فرهنگی کرج برگزار شد لذا این روز بهترین فرصت برای شناساندن استان البرز و کلانشهرکرج به سایر استانها است که متاسفانه متولی آن مشخص نیست، در بحث المان های سطح شهر نیز یک ساختار در سازمان سیما و منظر شکل گرفته شده است که مقرر شده از نظر محتوا سازمان فرهنگی ایده ارائه دهد و سازمان سیما و منظر اجرا کند.