رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم کرج حل معضل ترافیک شهر است و راه اندازی پروژه قطارشهری از افتخارات دوره پنجم شورا و شهرداری است.
به گزارش صدای صنعتگر محمد حسین خلیلی اردکانی پیش از ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از پروژه مترو به وضعیت نامناسب ترافیکی در کرج و ضرورت راه اندازی مترو اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط جمعیتی در حال حاضر و افزایش تصاعدی جمعیت در بیست سال آینده ضرورت راه اندازی قطار شهری به منظور کاهش ترافیک ، کاهش آلودگی هوا و زمان سفر، ایجاد حمل و نقل پاک، حل مشکل زیست محیطی، تسریع حمل و نقل و جمعیت حاشیه ای که از مشکلات اساسی شهر بوده است ما را وادار کرد تا به حل مهمترین مشکل شهر بپردازیم و با انجام این کار مهمترین پروژه را دنبال کردیم گرچه حل مشکل ترافیک عزم عمومی را می طلبید.
رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج تصریح کرد: علیرغم اینکه کار در زیرزمین انجام می شد و نماد ظاهری نداشت و نمی توانست جنبه تبلیغی داشته باشد چون کار زیر بنایی بود و تاثیر حل مشکل دائمی داشت عزم انجام این کار را کردیم در حالیکه می توانستیم به کارهای رو بنایی که جنبه تبلیغی بیشتر داشت بپردازیم و لکن مترو را در اولویت کاری قرار دادیم و اقدام زیر بنایی انجام شد.
خلیلی اردکانی افزود: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی که در طی 10 سال قبل از این شورا وجود داشت و هیچ گونه تلاشی برای افزایش اتوبوس صورت نگرفته بود همچنین بی توجهی به حل مشکل حمل و نقل ضرورت پیگیری در این زمینه را بیشتر کرد خوشبختانه با پیگیری شهردار و اعضای شورای شهر بیش از 101دستگاه اتوبوس مدرن به سیستم حمل و نقل اضافه شد و 96 دستگاه اتوبوس بازسازی شده لکن افزایش اتوبوس ها نمی توانست کل مشکل حمل و نقل را برطرف نماید.
وی با بیان اینکه در این شهر امکان گسترش معابر عمومی وجود ندارد به همین دلیل بهترین راه حل برای حمل و نقل عمومی مخصوصا برای قشر متوسط به پایین ایجاد مترو است، یادآور شد: در سال 96 مقارن با شورای پنجم- در حالیکه پروژه 67/31 پیشرفت نموده بود و مشکلات زیادی برای راه اندازی مجدد وجود داشت و رفع آنها بسیار زمانبر بود تا دوباره فعال شود پیگیری شد و در واقع همانند قطاری که چند سال متوقف بوده راه اندازی مجدد این قطار انرژی و زمان نیاز داشت که به حمد الله به خوبی پیش رفت.
خلیلی اردکانی گفت: یک کار خوب و اثر گذار دیگر شورای پنجم استفاده از ظرفیت تهاتر بود، تهاتر املاک بدهکار به شهرداری که هم به نوعی درآمد شهرداری محسوب می شود و هم می توان از این محل مطالبات پیمانکار را پرداخت کرد از ابتدای این کار که منحصرا در شورای پنجم شروع شد و تا امروز 85 میلیارد تومان از طریق املاک بدهکار به شهرداری کرج به پیمانکار پرداخت شده است؛ درواقع شورای پنجم مبلغ 65 میلیارد تومان از از اوراق مشارکت سال 94 را که بلا استفاده مانده بود و سود آن را هم پرداخت کرده بودند در این دوره مجوز استفاده در پروژه صادر کرد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به یکی دیگر از کارهای فرهنگی و اجتماعی شورای پنجم خاطر نشان کرد: قرار شد در هر ایستگاه نماد یک قومیت از اقوامی که در کرج زندگی می کنند اجرا شود که تاثیر فرهنگی و اجتماعی مناسبی را خواهد داشت