کد مطلب : ۱۵۰۰
plusresetminus
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بن مایه جهش تولید با مشارکت مردم، بر عهده جامعه کارگری و کارفرمایی است. کارگر ایرانی به رغم مشکلات عدیده، کار را تکلیف و واجب می‌داند.
مرتضوی: کارگر ایرانی کار را تکلیف می‌داند
   به گزارش صدای صنعتگر، هشتمین همایش ملی کار صبح امروز (یکشنبه ۶ خرداد) با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا چناری عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده دولت و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آیت الله رئیسی چنان در حوزه تهدیدات خارجی مقابله کردند که همه گزینه‌های روی میز مورد ادعای دشمنان را از بین برد و آنها مجبور شدند تنها به مذاکره شرافتمندانه تن دهند.
وی افزود: عضویت در بریکس و شانگهای و بهبود روابط با همسایگان و منزوی کردن رژیم صهیونیستی بخشی از دستاوردهای ایشان بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در زمان ریاست آقای رئیسی گزینه نظامی کنار رفت و دشمنان در حوزه اقتصادی و قیمت ارز تلاش کردند تا با ایران ستیز کنند، اظهار کرد: ایشان لقب سید محرومان گرفت؛ زیرا ایشان اهتمام ویژه‌ای به این بخش از جامعه داشت.
مرتضوی ادامه داد: ما از اقدام معاون اشتغال وزارتخانه بابت تشکیل کانون‌های کارآفرینی تقدیر می‌کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این همایش بیانگر مشارکت در سرنوشت و به منزله تلاش برای ایفای تعهدات جامعه ایران اسلامی در اجرای شعار سال است.
وی ادامه داد: بن مایه جهش تولید و مشارکت، بر عهده جامعه کارگری و کارفرمایی است. کارگر ایرانی به رغم مشکلات عدیده، کار را تکلیف و واجب می‌داند.
مرتضوی افزود: دستمزد عادلانه، حفظ حرمت کارگر، ایمنی کار، افزایش بهره‌وری و عدم تبعیض در فرصت کار از واجبات است و باید برای این مسائل ارزش ویژه‌ای قائل شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: در دیدار رهبری ایشان به حال کارگران اشاره کردند و گفتند اگر حال کارگر خوب شود، حال جامعه خوب خواهد شد. بستر را باید برای ارتقای آرامش روح و جسم کارگر و آینده وی آماده کرد و رهبری گفتند راهش توسعه کارگاه و عدم تعطیلی واحدها است. اگر این رشد و توسعه و حفظ کارگاه و واحد حفظ شود، قطعا ما باید منت کارگران را برای کار کردن بکشیم. از نظر رهبری ایمنی کارگاه هم مهم بود که به آن اشاره می‌کنیم.
وی تصریح کرد: عدالت اجتماعی هدف نهایی کلیه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی کشور باید باشد. کارگران ما نور چشم ما هستند و در این میان حتما باید به سلامت و ایمنی و بهروزی کار و کارگر اندیشید. تبعیض در فرصت‌های کار نیز باید مورد توجه باشد.
مرتضوی با تاکید بر اینکه مشکلات اصلی مزدی ما ناشی از تورم است که دولت برای مهار آن اقدام کرده است، گفت:  ما به عنوان وزارت کار در یک سوی معادله ذی نفعی سه جانبه حضور نداریم. دولت یک جانب از سه جانب نیست. ما مصلحت کشور، کارفرما و کارگر را می‌خواهیم. در قانون نیز وزیر کار به عنوان رییس شورای عالی کار حضور دارد و یک جانب از سه جانب نیست. وزیر کار در شورای عالی کار نخ تسبیح است.
همچنین در این همایش «گیلبرت هونگو» دبیرکل سازمان بین المللی کار  در پیامی تصویری به هشتمین همایش ملی کار، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت شهیدان خدمت، اظهار داشت: قبل از هر چیز عمیق‌ترین تسلیت خودم را برای شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه و همراهانشان که در سانحه تاسف برانگیز، جان خود را از دست دادند به شما شرکت‌کنندگان در کنفرانس و ملت ایران ابراز می‌دارم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از پایه‌گذاران سازمان بین‌المللی کار است و به عنوان یک عنصر فعال ارتباطش را با این سازمان ادامه داده است؛ از این فرصت استفاده می‌کنم و از حمایت طولانی مدت شما از ماموریت‌‌های این سازمان تشکر می‌کنم.
گیلبرت هونگو اظهار کرد: برای کنفرانس شما آرزوی موفقیت می‌کنم و منتظر شنیدن نتایج آن هستم. همچنین امیدوارانه منتظر ملاقات با جناب وزیر «صولت مرتضوی» در نشست سازمان بین‌المللی کار در ژنو در ماه آینده هستم.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdch.vnzt23nmvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما