کد مطلب : ۱۶۲۹
مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین :

تقسیم سود 3000 ریالی به ازای هر سهم

plusresetminus
  مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین از عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ابراز رضایت کردند.
تقسیم سود 3000 ریالی به ازای هر سهم

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین صبح امروز یکشنبه 18 شهریورماه 1403 با حضور ۸۶.۸۹ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست دکتر حسن جباری معاون امور شرکت‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید، دکتر عقیل آرین نژاد مدیرعامل هلدینگ گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ارائه داد.

مدیرعامل تیپیکو در ابتدا به بیان تاریخچه شکل گیری شرکت های زیرمجموعه و هلدینگ پرداخت.

وی افزود: از ۲۴ شرکت مدیریتی هلدینگ، ۲۰ شرکت بورسی و ۴ شرکت غیر بورسی هستند. از ۴ شرکت غیرمدیریتی ۳ شرکت بورسی و یک شرکت غیربورسی هستند.

دکتر آرین نژاد گفت: در انتهای سال گذشته سهام شرکت آنتی بیوتیک سازی در بازار دوم بورس عرضه شد و برای امسال نیز سهام شرکت پخش اکسیر عرضه خواهد شد.

مدیرعامل تیپیکو افزود: در سال گذشته ۱۵۴۹ محصول در شرکت های تابعه تولید شده که از این تعداد ۷۸ محصول جدید بوده و از این تعداد ۲۲ محصول برای اولین بار در کشور تولید شده است.

دکتر آرین نژاد سپس توضیحاتی در مورد جایگاه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در بازار ارائه داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در ادامه در توضیح خلاصه اطلاعات مالی شرکت بیان داشت: در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، مجموع درآمدهای مالی شرکت به ۵۲ هزار میلیارد تومان و سود ناخالص به ۱۱ همت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه بوده است.

وی هچنین به مقایسه درآمدهای عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص نسبت به سال قبل پرداخت.

دکتر آرین نژاد در ادامه به مهمترین چالش های صنعت دارو در سال گذشته از جمله تغییر قیمت ارز تامین مواد اولیه دارویی، عدم تناسب قیمت گذاری دارو با تورم و بهای تمام شده، سیاست گذاری های ناپایدار در خصوص واردات محصولات دارویی، دشواری تامین مواد اولیه از منابع معتبر به دلیل تحریم ها، عدم تخصیص اعتبار از منابع مشخص، طولانی شدن دوره وصول مطالبات از بیمه ها و سیاست های بانکی اشاره کرد.

وی در خصوص سهم تیپیکو از بازار دارویی کشور اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارنامه دارویی کشور، ارزش دارویی کشور ۱۵۹ همت بوده که تیپیکو در سال گذشته ۱۴ درصد بازار دارویی کشور را در اختیار داشته ایم.

مدیرعامل تیپیکو در ادامه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در این هلدینگ ارائه داد و گفت: در سال گذشته در ۷ شرکت زیرمجموعه چندین پروژه به بهره برداری رسید و امسال نیز تا پایان سال ۵ شرکت تابعه شاهد بهره برداری از چندین پروژه خواهیم بود.

وی در تشریح اهم پروژه های آتی تیپیکو در سال ۱۴۰۳ گفت: در شرکت های تابعه پروژه های متعددی به ارزش ۴۵۴۸ میلیارد تومان در دست مطالعه و اقدام است که امیدواریم این پروژه ها در نیمه دوم امسال شروع به کار کنند.

دکتر آرین نژاد از صادرات به عنوان یکی از مهمترین برنامه های هلدینگ نام برد و تصریح کرد: در سال گذشته ۲۲ میلیون دلار صادرات داشتیم که رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن شاهد بودیم اما انتظار ما بیشتر از این میزان است و به همین دلیل در بودجه سال جاری ۴۰ میلیون دلار برای صادرات در شرکت های تابعه در نظر گرفته ایم که خوشبختانه در ۵ ماهه اول سال بیش از ۱۳ میلیون دلار صادرات انجام شده و اگر همین روند ادامه داشته باشد امیدواریم ۴۰ میلیون دلار مدنظر محقق شود.

وی در ادامه توضیحاتی درباره منابع انسانی، شفافیت اطلاعات و حسابرسی، اصلاح و GMP خطوط و مسئولیت های اجتماعی ارائه داد.

دکتر آرین نژاد در پایان ضمن اعلام برنامه های مدنظر هلدینگ در سال ۱۴۰۳، به تشریح عملکرد مقایسه ای عملکرد تیپیکو در ۵ ماهه اول سال نسبت به سایر شرکت های فعال صنعت دارو پرداخت و گفت: در این مدت تیپیکو ۱۵ درصد رشد فروش داشته در حالی که سایر شرکت های صنعت با رشد ٢درصدی همراه بوده اند. در سود خالص هم تیپیکو در سه ماه اول امسال ۱۲ درصد رشد داشته در شرایطی که سایر شرکت های فعال حوزه کاهش ۴۸ درصدی سود داشته اند.

در ادامه اين مجمع پس از سخنان رئيس مجمع و استماع گزارش حسابرس، سهامداران سوالات خود را مطرح نمودند که مدیرعامل و معاونین تیپیکو به اين سوالات و همچنین سوالات برخط پاسخ دادند.

در اين جلسه با نظرخواهي از سهامداران حاضر و استماع سخنان هيأت رئيسه، درباره تعيين سود تقسيمي، پاداش و حق حضور در جلسه هيأت مديره، حسابرس قانوني و روزنامه رسمی تصميم گيري شد و با تقسیم سود شرکت به ازای هر سهم ۳۰۰۰ ريال موافقت گرديد.
پایان پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcj.8evfuqemhsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما